2015. július 14., kedd

Szóval a kaja: Vörösboros bbq oldalas

Alapvetően Tomakonyha receptjét követtük, és az első gondolat az, hogy igen, na ez kaja.
Itt található az eredmény, tzatzikivel és pirított kenyérrel ettük.

Igazából mivel ez nem az én receptem, csak ismételni tudnám, amit Bombadil Toma leírt. Annyi tapasztalattal, hogy nekem a végén megmaradt 1,5 üveg bbq szósz, ezért talán a szósznak a mértékét lehet csökkenteni.
Mi 1,8 kg oldalasból csináltuk, a sparban vettük, szerinem nem volt a legjobb minőség, mert a csontok az egyik adagban ferdén álltak, az én elképzeléseimben az oldalas így néz ki:
A mienken volt még ilyen csont nélküli nyúlvány rész, ami valójában nem puhult meg annyira vajszerűre, mint a csont körüli rész.
Tapasztalatként talán annyit lehet mondani, hogy útközben lehet hogy soknak tűnik a jalapeno paprika, de valójában a végére elveszti a csípősségét.
Juharszirup helyett pedig simán használható méz is, nem láttam a különlegesebb előnyét, hogy juharszirupot használtunk.


Ahogy számolgattam hat adag jön ki nagyjából az 1,8 kg oldalasból, kis étkűeknek több is. Ez nagyjából 1150 forintra jön ki fejenként.
Ha nem görögjoghurtból készül a tzatziki, nem sparos 400 forintos hagymás palaisset eszünk hozzá, és a juharszirupot lecseréljük mézre mondjuk, akkor ez azért tud csökkenni :)

Itt pedig akkor a pillanatképek a készülésről:
Húst megpirítod lisztesen sósan


 A húsos serpenyőben a zöldségeket megpirítod szintén
 Az egészet tűzálló tálba teszed (én cseréptálat használtam)



 Olyan három órán keresztül főzöd/párolod (vajon mi erre a szakszó)
 Ráejted az új chefkést a kezedre (opcionális, a kaja minőségén nem módosít, cserébe rohadt vicces*)
 Ilyen állapotban van, amikor már késznek tekinthető. Nem varázslat történt, a cserépedényből átraktam egy tespire, a levét lepasszíroztam és besűrítettem egy kis liszttel (keményítő volt írva, de olyanom nem volt) és ezt locsoltam rá. 

Aztán lesznek majd saját receptek, kicsit több leírással és részlettel.

*Meséltem már amikor ráugrottam a hüvelykujjamra?

Nincsenek megjegyzések: