2015. november 24., kedd

Tegnap megint hat órán keresztül főztem

Tegnap sikeresen felgyújtottam a kaját.
De úgy rendesen lángolt.

Kicsit nagyon forrt a bor, amit beleöntöttem a forró zsírba, ami kicsapott és aztán lángra kapott.
Na, nem így képzeltem el az első flambírozásomat.
De ez olyan mint a szex, nem az igazi, ha nagyon rákészülsz. Mondjuk az se jó, ha vásárlás közben basznak meg véletlenül.

Nade hol is tartottam, a kaja 6 órán keresztül készült, nem vagyok vele tökéletesen kibékülve. Lehet azért mert marha oldalas helyett használtam sertés oldalast is, ami jóval zsírosabb. Meg lehet azért mert felgyújtottam. 
Gordon Ramsay lassan főzött marha oldalasát csináltam. A videóban 2-3 órát mondott, a leírt receptben 3-4 órát írt, amíg sütőben főzni kell. Na a második igaz, hozzátéve, hogy a bor nem 15 perc alatt fő a felére, ha nem egy akkora tepsit raksz a nyílt lángra, és lábasban csinálod, hanem mondjuk 45 perc alatt. Majd ember legyen a talpán akinek van otthon éppen hideg marha alapleve. Mert ugye beleteszem az alaplevet már a boros izébe és azt megint felforralom. Na ha ezt hidegen teszem bele még egy csomó levet elfő mire felforr, ha melegen, akkor gyakorlatilag egyből. Ebből az lett, hogy miután a húsok megpuhultak (3-4 óra múlva), marad a szósz, ami két liter volt és leveshíg, ezt fél egykor újabb fél óráig forraltam még, hogy  szószosabb legyen.

Amúgy maga a recept sokkal egyszerűbb, mint a coq au vin (bár hasonlít rá), csak ne gyújtsátok fel.

Nincsenek megjegyzések: